Propuesta de mejoramiento de las remuneraciones de los profesores de la Universidad Central
Main Article Content
Abstract
At the present time, when the Ecuadorian society lives in constant social, emotional, economic conflicts, lack of identity, etc., and to which the professors of the Central University cannot escape, lack of identity, etc., and to which the professors of the Central University cannot escape. For this reason, it is important to improve the profile of the teacher through scientific and pedagogical training, to achieve a committed attitude and a renewing vision that leads to personal, professional and social development.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The authors who publish in this journal accept the following conditions:
- The authors retain the copyright and assign to the Economics Magazine the right of the first publication, with the work registered under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0, which enables third parties to redistribute, commercial or non-commercial, of what has been published as long as the article circulates completely and without changes.
- Authors can make other independent and additional contractual agreements for the distribution of the article published in this journal (for example, add it to an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly and clearly specify that the article was published for the first time. once in Revista Economía. In case of reproduction, a note similar to the one presented below must be included: This text was originally published in the Revista Economía No.…, volume…, number of pages, year of publication.
- Authors are suggested to publish their work on the internet (for example, on institutional or personal pages) of the final version published by Revista Economía since this can lead to greater and faster dissemination of the published article.
References
AFEFCE, (2002). Tutoría de la Investigación. Maestría en Gerencia de Proyectos Educativos y Sociales. Quito.
BREILH, JAIME, (1995). Nuevos conceptos y técnicas de investigación. Guía pedagógica para un taller de Metodología. Edit. Gráfica Arco Iris.
BREILH, JAIME, (2003. Epidemiología Crítica. Ciencia Emancipadora e Intercultural. Impreso en la Argentina.
CONSEJO NACIONAL DE EDUCACIÓN SUPERIOR (2001).
CORVALÁN FERNANDO, (1997) El profesor universitario.
COLECCIÓN DE CIENCIAS ECONÓMICAS, (1975. Curso Superior de Economía Política. México. Edit. Grijalva.
DE SOUZA, JOSÉ. (2002). La educación agrícola superior. Latinoamericana ante la globalización. Costa Rica. Editorial ISNAR.
DE NAVA ESPERANZA, (2003), Encuentro Iberoamericano del profesor universitario, Tulia, Venezuela.
DEWEY, BRUNER, FREIRE), (1994), Teoría de la psicología cognitiva del aprendizaje.
ESQUIVEL HÉCTOR, (2001) La organización sindical del profesor, México.
FERRÁNDEZ ADALBERTO, (2003) Perfiles profesionales, España.
FREIRE PAULO, (2002) Cartas a quién pretende enseñar.
FACULTAD DE ECONOMÍA. (1992). La Reforma una Tarea Ineludible, Quito. Edt. Universitaria.
FACULTAD DE ECONOMÍA. (1996). Reforma Curricular, Plan Director de la Carrera de Economía. Quito. Edit. Universitaria.
GRAJALES, TEVNI.(2003) Monosoft Corporation Internet.
http://t grajales.net/ invesmar coteo.pdf.
http://elies.redities.es/elies 19/ Cap.45.html.
HEINZ VON FOERSTER, (1991), El constructivismo y el aprendizaje.
INFORME DE LA TERCERA REUNIÓN DE LA COMISIÓN DE PARIS
(1994). Los Cuatro Pilares de la Educación. Capítulo 4.
JARAMILLO JULIANA, (2000), (jaramll@lavercol.iaveriana.edu.co).
MENDEZ GENOVEVA, (1997), Acta Científica Ecuatoriana, Quito.
MOLINA ANTONIO. (1999), Investigación Científica. Quito. Ed. Universitaria.
MESAROVIC, M.PESTEL. (2002).La Humanidad en la Encrucijada, México.
POCH, AZORIN. (1972). Curso de Muestreo y Aplicaciones. España.
RODRÍGUEZ, GREGORIO. (2002. Metodología de la Investigación Cualitativa. España. Edit. Aljibe.
RODRÍGUEZ CARLOS R, (2004) E-Mail gbravo@ucfinfo.ucf.edu.cu
SALAZAR, LEONARDO. (2201. Proyecto Nuevo Paradigma.
UNIVERSIDAD CENTRAL, (1998), Reforma Universitaria.