La teoría, el problema de la competencia en las profesiones y el desarrollo económico
Main Article Content
Abstract
Este artículo fue escaneado por la Biblioteca Ecuatoriana Aurelio Espinosa Pólit.
Sabemos que en un régimen de competencia pura el empresario produce una parte tan pequeña de la oferta total, que no está en posibilidad de ejercer como productor individual influencia alguna en los precios al variar el volumen de su producción. Para este tipo de empresario, el precio del mercado es el factor que forzosamente tiene que ser aceptado, pues tarde o temprano se daría cuenta que es imposible aumentar el precio de su producto, ya que el gran número de compradores que actualmente existe en el mercado adquirirían la producción de otras empresas. Por otra parte, no le sería conveniente rebajar los precios, porque en un mercado competitivo puro, él está en situación de vender cualquier cantidad producida.
Downloads
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
The authors who publish in this journal accept the following conditions:
- The authors retain the copyright and assign to the Economics Magazine the right of the first publication, with the work registered under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0, which enables third parties to redistribute, commercial or non-commercial, of what has been published as long as the article circulates completely and without changes.
- Authors can make other independent and additional contractual agreements for the distribution of the article published in this journal (for example, add it to an institutional repository or publish it in a book) as long as they clearly and clearly specify that the article was published for the first time. once in Revista Economía. In case of reproduction, a note similar to the one presented below must be included: This text was originally published in the Revista Economía No.…, volume…, number of pages, year of publication.
- Authors are suggested to publish their work on the internet (for example, on institutional or personal pages) of the final version published by Revista Economía since this can lead to greater and faster dissemination of the published article.