El objeto de la profesión del guionista
DOI:
https://doi.org/10.29166/anales.v1i374.1378Keywords:
script, Screenwriter, Communication, Professions, Cinema, TelevisiónAbstract
In the present text the object of the screenwriter’s profession will be discussed. Different theoretical authors of the script and scriptwriters will be interviewed considering that increasingly the media industry needs new stories, and thanks to the new technologies, the profession of the scriptwriter has undergone changes.
References
Douglas, P. (2011). Cómo escribir una serie dramática de televisión. Barcelona: Alba Editorial.
Elliot, D y Ozar, D. (2010). Explanation and a Method for the Ethics of Journalism. En Meyers, C. (2010). Oxford Scholarship. (2010, febrero, 16) (pp. 9 a 24). Recuperado 19 de mayo de 2017, a partir de http://www.oxfordscholarship.com/view/10.1093/acprof:oso/9780195370805.001.0001/acprof9780195370805-chapter-1
García-Noblejas, J. (1998). Prólogo del libro de Ronald Tobías - El guión y la trama. Madrid: Ediciones Internacionales Universitarias.
García-Noblejas, J. (2007). Ficción y verdad práctica: entre lo verosímil y lo necesario. Poetics & Christianity. Third Conference: “Mimesis, Truth and Fiction”, Rome. Recuperado de http://bib26.pusc.it/csi/conv/09semrf/Noblejas_article2.pdf
Llano, A. (2000). Actualidad del humanismo clásico. Conferencia en la Fundación Universitaria Española, Madrid.
McKee, R. (2005). El guion, sustancia, estructura, estilo y principios de la escrituras de guiones. Barcelona: Alba Editorial.
Ortiz, P. (2007). Waldo Salt, ética, estética y poética: el viaje del guionista (1937-1987). Artigrama, núm. 22, 855-871. Zaragoza: Universidad de Zaragoza.
Seger, L. (1999). Cómo llegar a ser un guionista excelente. Madrid: Ediciones RIALP S.A.6
Tubau, D. (2006). Las paradojas del guionista. Barcelona: Alba Editorial.
Tubau, D. (2011). El guión del siglo XXI. Barcelona: Alba Editorial.
Viñuela, E. (2013). El videoclip del siglo XXI: el consumo musical de la televisión
a Internet. En Musiker: cuadernos de música, (20), 167-185. Oviedo: Universidad de Oviedo.