The corporate image of Quito's sports clubs measured by the C4 Index

Main Article Content

Jorge Delgado Rocha
Pavel Alexei Gallardo Castellano

Abstract

The scientific article refers to the corporate image management in sports clubs from Quito during 2018. The heft that the corporate image has in the companies nowadays, is easily compared with the production levels, resource management, etc., since it can easily affect its positioning in the market and its future in the short term. In order to arrive at such a determination, a qualitative study established on corporate image indicators, based on the elaboration of a matrix adapting the concept of the economic indicator of concentration and competence - index C4 that allows to analyze the management of the clubs around the image from the conception that entails managing an effective corporate image. The used data for the realization of this matrix were gotten through interviews carried out to the corporate image managing responsible of the different sports clubs in Quito.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
Delgado Rocha, J., & Gallardo Castellano, P. A. (2019). The corporate image of Quito’s sports clubs measured by the C4 Index. Textos Y Contextos, (18), 102–110. https://doi.org/10.29166/tyc.v0i18.1753
Section
Misceláneas
Author Biographies

Jorge Delgado Rocha, Universidad Central del Ecuador

Cursó su formación académica completa en la Universidad Técnica Nacional de Vinnytsia (Ucrania), graduado como Ingeniero de Administración de Empresas ,especializado en Relaciones Internacionales. Obtuvo su maestría en Administración de Empresas, especializado en Relaciones Internacionales. Cuenta con tres años de experiencia en docencia universitaria en diferentes instituciones y tres años de experiencia como traductor de ruso independiente. Es docente en la Facultad de Comunicación Social de la Universidad Central del Ecuador. Sus principales temas de investigación incluyen la motivación laboral, la investigación sobre la cultura organizacional, manejo del gobierno electrónico y gestión de marcas.

Pavel Alexei Gallardo Castellano, Comunicador social

Cursó sus estudios de tercer nivel en la Facultad de Comunicación Social de la Universidad Central del Ecuador, en donde obtuvo el título de Comunicador Social con énfasis en Comunicación Organizacional en 2018. Sus líneas de trabajo son la investigación, la gestión empresarial y la comunicación corporativa, campo desde el cual aporta para este artículo.