Reír evaluando
Keywords:
evaluate, ethics, practices, note, education, reflectionAbstract
Th e evaluation in educational contexts is a challenge for all the parties that participate in this event. Th e intention in this writing exercise was to denote a line in the work of the humanities in the construction of a subject it develops a critical process of constant grasp. For this reason, use the literary expression of the story and intertextuality, as experience, help you think constantly practice that determines the future of education.
References
Blanchot, M. (1970). “La ausencia de libro”. En El diálogo inconcluso. Monte Ávila
Ed. Caracas.
Edwards-Groves, C. & S. Kemmis (2015). “Pedagogy, Education and Praxis: understanding new forms of intersubjectivity through action research and practice
theory”. Educational Action Research 24(1):1-20.
Fernández, M. (1999). “Paulo Freire: una propuesta de comunicación para la educación en américa latina”. Revista Razón y Palabra, Número 13, Año 4, enero-marzo, México.
Foucault, M. (1985). “Poderes y estrategias”. En Un diálogo sobre el poder y otras
conversaciones. Madrid: Alianza Editorial.
Freire. P. (2010). Pedagogía del oprimido. Madrid: Editorial Siglo XXI.
Nietzsche, F. (1979). Humano demasiado humano. Madrid: Ed. Edaf.
Paoloni, P. & A. Vaja. (2013). Emociones de logro en contextos de evaluación: un estudio exploratorio con alumnos universitarios. Argentina: Universidad Nacional de
Río Cuarto.
Wittgenstein, L. (1989). Conferencia sobre ética, con dos comentarios sobre teoría del
valor. Barcelona: Paidós Ibérica.