Digital news consumption by the university students of Quito

Main Article Content

Julio Mauricio Carrión Campoverde

Abstract

The global information context has changed dramatically due to the use of the internet and its different platforms and social networks. We currently have access to live information and in different formats. The news is no longer only transmitted by radio, television or the written press, but also through the Internet. This article analyzes the consumption of digital news by university students in Quito: for what and what kind of news. The context of media literacy in which students are immersed and where they come from: Social Sciences or Natural Sciences.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
Carrión Campoverde, J. M. (2020). Digital news consumption by the university students of Quito. Textos Y Contextos, 1(19), 127–132. https://doi.org/10.29166/tyc.v1i19.2076
Section
Misceláneas
Author Biography

Julio Mauricio Carrión Campoverde, Universidad Central del Ecuador

Estudiante de la Facultad de Comunicación Social de la Universidad Central del Ecuador. Entre sus líneas de investigación están los análisis de recepción de mensajes con acento en los medios digitales. Así también desarrolla investigaciones sobre narrativas mediáticas.

References

Castells, M. (1997). La era de la información: economía, sociedad y cultura. Volumen I. la sociedad red. Madrid: Alianza Editorial, S.A.

Marabini, J. (1974). Marcuse & Mcluhan y la nueva revolución mundial. Valencia: Editorial con solapas.

Orozco, G. (2000). La investigación en comunicación desde la Perspectiva Cualitativa. Guadalajara: Instituto Mexicano para el Desarrollo Comunitario, A.C.

Rivera-Rogel D., Mier C., Rodríguez-Hidalgo C., Andrade L., Iriarte M., Marín-Gutiérrez I., … Freire, R. (2019). “Libro Blanco. Competencias mediáticas en Ecuador”. Pearson, 8-82. Recuperado de: http://www.redalfamed.org/libros

Thompson, J. (1998). Los media y la modernidad Una teoría de los medios de comunicación. Barcelona: Editorial Paidós.

Williams, R. (1974). Televisión Tecnología y forma cultural. Barcelona: Paidós.