Internet como servicio público

Main Article Content

María Gabriela Topon Salinas

Abstract

The following research has at its main objective, the analysis of the use of the internet as a public service, the technological tool has grown unimaginably in humanity through the passage of time an analysis is carried out in Ecuador to determine whether this media it can be considered as basic necessities and if affects the development of the population as such, all sectors worldwide have been influenced by the development of information technology and communication within which circulates a large knowledge that change production processes and in turn society remains intercom, as a result of this analysis to determine whether or not relavant the creation of a company public service within the definitions which serve as a guide for creating a company with clearly defined objetives and established for the municipality of the Metropolitan District of Quito policies will be established.

Downloads

Download data is not yet available.

Metrics

Metrics Loading ...

Article Details

How to Cite
Topon Salinas, M. G. (2019). Internet como servicio público. INGENIO, 1(2), 15–30. https://doi.org/10.29166/ingenio.v1i2.1624
Section
Artículos
Author Biography

María Gabriela Topon Salinas, Central University of Ecuador

Facultad de Ingeniería Ciencias Físicas y Matemática

Instituto de Investigación y Posgrado

References

Mares A. I. , “Introducción a las Finanzas Públicas”, 1ra ed., Colombia, 2009, pp. 38-48

Andreu, Ricard ,& Valor, “Estrategia y Sistemas de información”, Madrid, 2013, pp. 13-14

Cabrero, “Impacto de las nuevas tecnologías de la Información y la comunicación e las Organizaciones”, España, 2008.

Constitución de la República del Ecuador Art. 313-314-315, 2013

Mora F. A., Servicio Público, Universidad de los Andes. http://webdelprofesor.ula.ve/economia/fremoba/docs/diplomado_dcho_administrati_iii.pdf

Medina G. V. , “Análisis y Diseño de Servicios Municipales Apoyado en ITIL- Ficha Catastral-M.D.M.Q.” M.S., Universidad Central del Ecuador, 2015.

Guía Práctica Para el Análisis de Alternativas de Gestión de Servicios Públicos Domiciliarios, Quito – Ecuador , julio -2000.

Gerencia en Acción, “La re- evolución de las Empresas”, Ch. Páez http://www.gerenciaenaccion.com.ve/

Saltos H. E., “La responsabilidad del Estado por la prestación Deficiente de Servicios Públicos o por los Actos de sus Funcionarios y el Ejercicio del Derecho de Repetición.”, M.S., Universidad Andina Simón Bolívar, 2007.

Patiño I. , Ceja J. , Herrera C. , (2013, enero), “Contribuciones a las Ciencias Sociales.”

http://www.eumed.net/rev/cccss/23/tecnologias-informacion-comunicacion-mexico.html

Goodstein L.D., Noland T.M. , Pfeeiffer J.W. , “Planeación estratégica Aplicada” 1ra ed., Colombia, 2008, pp. 1-8

Ley Orgánica de Comunicación, Quito – Ecuador, 2013

Álvarez M.G. y Rocano M. A. , “Modelo para la Creación de una Empresa Pública de telecomunicaciones para los gobiernos Autónomos Descentralizados Municipales del Ecuador caso de estudio Municipalidad de Paute.” M.S., Tesis Universidad Politécnica salesiana Cuenca- Ecuador, 2015

Pérez M. V. , “Uso Consiente del Internet sus Pros y Contras”, octubre – 2008.

http://internetproycontra.blogspot.com/

Kemly Camacho, Manual para el Uso del internet en Organizaciones Sociales , 1er Ed. , 2004,pp 5-8

Registro oficial Nº290 SEMPLADES, Quito – Ecuador,2012