Influence of social networks on young adults from the first level at Administration and Marketing careers at Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE

Authors

  • Delanie Salguero Recalde
  • Luis Ramos Padilla
  • Abigail Revelo Ripalda

DOI:

https://doi.org/10.29166/kronos.v3i1.3007

Keywords:

bullying, Social Networks, adolescents, family, academic environment

Abstract

This research took place at Universidad de las Fuerzas Armadas espe, and it was applied to first semester students from school of Administration and Marketing; the main goal is focused on the study of this students’ behaviour during the covid-19 pandemic based in four perspectives: interpersonal, familiar, emotional, and academic. It was designed a questionnaire for the students of methodology course for both women and men; previous investigations on this field were analyzed too. After reviewing the literature related to social networks and the factors previously mentioned, it was made a survey to know the direct influence on students. Once the data was collected and observed, the results determined some important facts related to social networks and their effects on students art of human dignity.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biographies

Delanie Salguero Recalde

Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE (Ecuador)

Luis Ramos Padilla

Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE (Ecuador)

Abigail Revelo Ripalda

Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE (Ecuador)

References

Codapa. (2014). Las familias ante las redes sociales. codapa. Revista de padres y madres

de Andalucía, (29), 32. https://www.codapa.org/wp-content/uploads/2014/05/Rev29web.pdf

Daudinot Gamboa, J. (2012). La comunicación intrafamiliar: una necesidad en la formación inicial del maestro primario. EduSol, 12(40), 42-52. https://www.redalyc.org/

pdf/4757/475748679005.pdf

Del Barrio Fernández, Á. y Ruiz Fernández, I. (2014). Los adolescentes y el uso de las

redes sociales. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 3(1),

-576. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349851785056

Estévez, E., Jiménez, T. y Musitu, G. (2007). Comunicación familiar y comportamientos

delictivos en adolescentes españoles: el doble rol mediador de la autoestima (en línea). Revista Latinoamericana de Psicología, 39(3), 473-885. https://www.redalyc.org/

pdf/805/80539303.pdf

Ferro, J. (2013). Acoso escolar a través de las nuevas tecnologías. Cyberacoso y grooming. Formación Alcalá.

Feinberg, T. y Robey, N. (2009). Cyberbullying: intervention and prevention strategies. National Association of School Psychologists, 38, 1-5.

Flores, G. et al. (2017). La influencia de las redes sociales en los estudiantes universitarios.

Dialnet. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6119348

Instituto de Cantabria. (2017). Informe, encuesta redes sociales y publicidad. Instituto de Cantabria. https://www.icane.es/c/document_library/get_file?uuid=ced58a22-dda0-4dd2-b94e-f4d80dc1cf94&groupId=10138

Mazur. (2010). Innovación en los procesos de enseñanza-aprendizaje (en línea). Educare.

https://www.redalyc.org/pdf/1941/194144435015.pdf

Mejía, V. (2015). Análisis de la influencia de las redes sociales en la formación de los

jóvenes de los colegios del cantón Yaguachi (proyecto de grado). Universidad de

Guayaquil. http://repositorio.ug.edu.ec/bitstream/redug/7468/1/tesis%20%20completa.pdf

Molina, G. y Toledo, R. (2014). Las redes sociales y su influencia en el comportamiento de los

adolescentes (trabajo de grado). Universidad del Azuay. http://dspace.uazuay.edu.ec/bitstream/datos/3659/1/10335.pdf

Muñoz, R. (2018). El impacto de las redes sociales en los adolescentes (en línea). Inacorp Consultado el 18-enero-2021. https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/medigraphic.cgi

Rayo, A. (2013). Influencia del uso de las redes sociales en las relaciones familiares de jóvenes

de 18 y 24 años que presentan adicción a las mismas (trabajo de grado). Guatemala, niversidad Rafael Landívar,. http://biblio3.url.edu.gt/Tesario/2014/05/42/Rayo-Alejandra.pdf

Rosa, B. (2016). Las redes sociales y la educación. Universidad de Salamanca, España. https://www.redalyc.org/pdf/5355/535554762002.pdf

Torres, M. (2015). Redes sociales (en línea). https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/medigraphic.cgi

Published

2022-02-26

How to Cite

Salguero Recalde, D. ., Ramos Padilla, L. ., & Revelo Ripalda, A. . (2022). Influence of social networks on young adults from the first level at Administration and Marketing careers at Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE. Kronos – The Language Teaching Journal, 3(1), 103–113. https://doi.org/10.29166/kronos.v3i1.3007