Influence of social networks on young adults from the first level at Administration and Marketing careers at Universidad de las Fuerzas Armadas-ESPE
DOI:
https://doi.org/10.29166/kronos.v3i1.3007Keywords:
bullying, Social Networks, adolescents, family, academic environmentAbstract
This research took place at Universidad de las Fuerzas Armadas espe, and it was applied to first semester students from school of Administration and Marketing; the main goal is focused on the study of this students’ behaviour during the covid-19 pandemic based in four perspectives: interpersonal, familiar, emotional, and academic. It was designed a questionnaire for the students of methodology course for both women and men; previous investigations on this field were analyzed too. After reviewing the literature related to social networks and the factors previously mentioned, it was made a survey to know the direct influence on students. Once the data was collected and observed, the results determined some important facts related to social networks and their effects on students art of human dignity.
Downloads
References
Codapa. (2014). Las familias ante las redes sociales. codapa. Revista de padres y madres
de Andalucía, (29), 32. https://www.codapa.org/wp-content/uploads/2014/05/Rev29web.pdf
Daudinot Gamboa, J. (2012). La comunicación intrafamiliar: una necesidad en la formación inicial del maestro primario. EduSol, 12(40), 42-52. https://www.redalyc.org/
pdf/4757/475748679005.pdf
Del Barrio Fernández, Á. y Ruiz Fernández, I. (2014). Los adolescentes y el uso de las
redes sociales. International Journal of Developmental and Educational Psychology, 3(1),
-576. http://www.redalyc.org/articulo.oa?id=349851785056
Estévez, E., Jiménez, T. y Musitu, G. (2007). Comunicación familiar y comportamientos
delictivos en adolescentes españoles: el doble rol mediador de la autoestima (en línea). Revista Latinoamericana de Psicología, 39(3), 473-885. https://www.redalyc.org/
pdf/805/80539303.pdf
Ferro, J. (2013). Acoso escolar a través de las nuevas tecnologías. Cyberacoso y grooming. Formación Alcalá.
Feinberg, T. y Robey, N. (2009). Cyberbullying: intervention and prevention strategies. National Association of School Psychologists, 38, 1-5.
Flores, G. et al. (2017). La influencia de las redes sociales en los estudiantes universitarios.
Dialnet. https://dialnet.unirioja.es/servlet/articulo?codigo=6119348
Instituto de Cantabria. (2017). Informe, encuesta redes sociales y publicidad. Instituto de Cantabria. https://www.icane.es/c/document_library/get_file?uuid=ced58a22-dda0-4dd2-b94e-f4d80dc1cf94&groupId=10138
Mazur. (2010). Innovación en los procesos de enseñanza-aprendizaje (en línea). Educare.
https://www.redalyc.org/pdf/1941/194144435015.pdf
Mejía, V. (2015). Análisis de la influencia de las redes sociales en la formación de los
jóvenes de los colegios del cantón Yaguachi (proyecto de grado). Universidad de
Guayaquil. http://repositorio.ug.edu.ec/bitstream/redug/7468/1/tesis%20%20completa.pdf
Molina, G. y Toledo, R. (2014). Las redes sociales y su influencia en el comportamiento de los
adolescentes (trabajo de grado). Universidad del Azuay. http://dspace.uazuay.edu.ec/bitstream/datos/3659/1/10335.pdf
Muñoz, R. (2018). El impacto de las redes sociales en los adolescentes (en línea). Inacorp Consultado el 18-enero-2021. https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/medigraphic.cgi
Rayo, A. (2013). Influencia del uso de las redes sociales en las relaciones familiares de jóvenes
de 18 y 24 años que presentan adicción a las mismas (trabajo de grado). Guatemala, niversidad Rafael Landívar,. http://biblio3.url.edu.gt/Tesario/2014/05/42/Rayo-Alejandra.pdf
Rosa, B. (2016). Las redes sociales y la educación. Universidad de Salamanca, España. https://www.redalyc.org/pdf/5355/535554762002.pdf
Torres, M. (2015). Redes sociales (en línea). https://www.medigraphic.com/cgi-bin/new/medigraphic.cgi
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Delanie Salguero Recalde, Luis Ramos Padilla, Abigail Revelo Ripalda
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.