Classroom Management Influence in English Acquisition in EFL A2 Students

Authors

  • Boris Vasconez Torres UCE - ESPE

DOI:

https://doi.org/10.29166/kronos.v4i2.4702

Keywords:

Motivation, time management, decision making, physical design

Abstract

The aim of this article is to analyze how classroom management influences the acquisition of English language proficiency at the A2 level through a new academic management methodology. The relevance of the study lies in the number of students who fail to achieve certification of knowledge and skills through the application of the standardized A2 Key (KET) exam.

Downloads

Download data is not yet available.

References

Castro, O. D., & López, C. L. (2009). Evaluación educativa. Los nuevos retos. Gráficas Ruiz.

Celce-Murcia, M., Dörnyei, Z., & Thurrell, S. (1997). Direct Approaches in l2 Instruction: A Turning Point in Communicative Language Teaching? tesol Quarterly, 31(1), 141-149.

Freeman, D. E., & Freeman, Y. S. (2008). Essential Linguistics. Heinemann.

Harmer, J. (2009). How to teach English. Pearson Longman.

Herrera, S. G. (2010). Biography-driven culturally responsive teaching. Teachers College Press.

Herrera, S. G., Kavimandan, S. K., & Holmes, M. A. (2011). Crossing the vocabulary bridge.

Teachers College Press.

Herrera, S. G., & Murry, K. G. (2015). Mastering esl and Bilingual Methods. Pearson Education, Inc.

Iglesias, M. L. (2012). Observación y evaluación del ambiente de aprendizaje en educación

infantil: dimensiones y variables a considerar. Retrieved from: https://rieoei.org/RIE/

article/iew/704

Kort, B. & Reilly, R. (2001). Evolving educational pedagogy in developing nations. Digital

Nations Symposium at the mit Media Lab, 1-8.

Ministerio de Educación de Guatemala (2013). Manual del aula de calidad. Ciudad de

Guatemala, Guatemala: mineduc.

Nation, I. S. P. (2001). Learning vocabulary in another language. Cambridge University

Press.

Oliver, R., & Reschly, D. (2007). Effective Classroom Management: Teacher Preparation and

Professional Development. National Comprehensive Center for Teacher Quality.

Palenzuela, M. (2012). Inteligencias múltiples y aprendizaje del inglés en el aula de adultos

mayores. Editorial Universidad de Almería.

Pizarro, G., & Josephy, D. (2010). El efecto del filtro afectivo en el aprendizaje de una

segunda lengua. Letras, 48, 209-225.

Richards, J., & Rodgers, T. (2001). Approaches and methods in language teaching: A description

and analysis. Cambridge University Press.

Rodríguez, J. (2014). Nuevas metodologías didácticas. Editorial acci.

Rubin, J. (2005). The Expert Language Learner: A Review of Good Language Learner

Studies and Learner Strategies. Expertise in Second Language Learning and Teaching,

-31.

Saumell, C., Alsina, G., & Arroyo, A. (2011). Alumnado con dificultades de regulación del

comportamiento. Editorial graó.

Vaello, J. (2003). Resolución de conflictos en el aula. Santillana Educación.

Vásconez, B. E. (2012). Guía didáctica para mejorar las destrezas productivas del idioma inglés

dirigida a los cadetes de segundo curso de la Escuela Superior Militar Eloy Alfaro. Universidad Tecnológica América, Quito, Ecuador.

Vásconez, B. E., & Verdezoto, J. E. (2007). The incidence of the English Language Learning

on the Ecuadorian Cultural Educational Context at Manuel Abad High School, 10th year

of Basic Education, School Year 2006-2007. Universidad de las Fuerzas Armadas-espe,

Quito, Ecuador.

Villalobos, X. (2011). Reflexión en torno a la gestión de aula y a la mejora en los procesos de

enseñanza y aprendizajes. Revista Iberoamericana de Educación

Published

2023-09-01

How to Cite

Vasconez Torres, B. (2023). Classroom Management Influence in English Acquisition in EFL A2 Students. Kronos – The Language Teaching Journal, 4(2), 76–85. https://doi.org/10.29166/kronos.v4i2.4702